Time Shepherd - czas zacząć!

Time Shepherd – czas zacząć!

Niektórzy jeżdżą co roku na Woodstock, a inni na Dzień Spieczonego Bliźniaka. Ja już od 3 lat uczestniczę w Global Game Jam i nie wyobrażam sobie, bym pominął jakąkolwiek następną edycję. To takie na maksa nerdowe jam session, na którym tworzy się własne gry.

Praca wre

Praca wre

Można zrobić planszówkę, karciankę, grę wideo lub hybrydę tychże. Jedynym ograniczeniem jest czas – ok. 48 godzin od ogłoszenia tematu. 2 lata temu na pierwszym moim GGJ poznałem Bartka i Michała, z którymi zrobiłem uroczego Heart Bita, dlatego podczas tej edycji nie musiałem szukać nowego zespołu. Bartek wziął swojego brata-grafika oraz Darka-kodera i razem stworzyliśmy epickie dzieło o nazwie Time Shepherd!

Amulety w postaci czapki Sonica i kaczuszka z PS3 zadziałały!

Amulety w postaci czapki Sonica i kaczuszka z PS3 zadziałały!

Nazwą kodową gry było „Black sheep dies first”, ponieważ tak rozpoczyna się fabuła naszej produkcji. Biedne ślepe owieczki nie wi(e)dzą co się dzieje. Spanikowane biegną przed siebie, nieświadome jakie śmiertelne pułapki na nie czyhają:

  • diabelne piły tarczowe
  • rwące rzeki śmierci
  • potężne młoty zagłady
  • oraz najstraszniejsze z nich wszystkich – smoki wyglądające jak krokodyle!
Moje grafiki koncepcyjne level designu

Moje grafiki koncepcyjne level designu

Time Shepherd nie jest zwykłym symulatorem owczego pędu. Gracz wciela się w jakże ważną rolę Pasterza Czasu, który może uchronić biedne owieczki przed zagładą. Wystarczy, że za pomocą swoich magicznych mocy będzie spowalniał lub przyspieszał czas! Gdy niewidome owieczki biegną wprost do rwącej rzeki śmierci, gracz musi spowolnić płynącą tą rzeką tratwę, dzięki czemu mogą bezpiecznie przebiec na drugi brzeg. Co ważne, owieczki zawsze biegną z tą samą prędkością, a kontrola czasu wpływa wyłącznie na niebezpieczne przeszkody.

What do we do now?

What do we do now?

W tym niezwykle krótkim czasie udało się nam zrealizować zabawną grę, która jest łatwa do opanowania, ale niezwykle trudna do wymasterowania. Nasz czteroosobowy zespół konkurował z 22. zespołami w Krakowie, których produkcje były na wysokim poziomie. Cieszymy się więc bardzo, że to właśnie nasza produkcja została wybrana przez uczestników imprezy jako najlepsza gra KrakJamu 2015! Podobnie jak 2 lata temu, gdy zajęliśmy 3 miejsce, dostaliśmy tematyczne książki oraz gadżety od sponsorów. Ponadto w tym roku, Krakowski Park Technologiczny zasponsorował Dev Passy na wielką imprezę dla game developerów – Digital Dragons.

We are the champions!

We are the champions!

Zdecydowanie warto było zarwać 2 noce, odżywiać się wyłącznie pizzą ze słodyczami oraz nadwyrężyć kręgosłup. Podziękowania należą się:

  • Bartkowi i Darkowi za dopieszczenie kodu
  • Mateuszowi za oprawę graficzną (smoko-krokodyl jest mój, ale Mateusz z pewnością poprawi go w następnej wersji 🙂
  • Dawidowi za ścieżkę muzyczną i nagranie „What do we do now!?”
Sheep are loading...

Sheep are loading…

Gra stworzona została w Unity i mamy plany wypuszczenia jej na platformy mobilne. Na chwilę obecną można pograć w nią, bezpośrednio w przeglądarce – wystarczy zainstalować plugina Unity Web Player.

GRAJ W TIME SHEPHERD (gra aktualnie nie dostępna)

Można też pobrać wersję na windowsy.

PS. Po angielsku owce nie robią „beee!” tylko „baaa!”.

Baaa!

Baaa!

zdjęcia: KrakJam fanpage

Author: Piotrek Bodera

Pomagam profesjonalistom pracującym w turystyce oraz podróżnikom we wszystkich technicznych sprawach: media społecznościowe, aplikacje, urządzenia mobilne, strony internetowe, pozycjonowanie #Tech4Tour. Jak mogę Ci pomóc?
Dowiedz się więcej